Leerlijn

De Educatieve Escaperoom heet niet voor niets educatief! De spellen om tot de oplossing te komen zijn speciaal ontwikkeld met onze 21e eeuwse leerlijn in gedachten. Bekijk onze brochure met alle workshops op dit gebied.

Computational thinking

Onderwijsdoelen: gegevens verzamelen, analyseren en visualiseren. Probleem decompositie (probleem opbreken in kleine stukjes om de complexiteit te kunnen hanteren). De computer gebruiken bij het verwerken/bewerken van gegevens.

ICT-basisvaardigheden

Onderwijsdoelen: kennis hebben van de functie van (onderdelen van) een computer en een computernetwerk. Kennis hebben en begrijpen van digitale technologie. Digitale apparaten en besturingssystemen gebruiken en apps beheren. Digitale handleidingen en helpbestanden functioneel gebruiken. Verschillende media gebruiken voor de publicatie van ‘content’. Beseffen dat een computer taken gelijktijdig kan uitvoeren waardoor dingen sneller en makkelijker gaan.

Mediawijsheid

Onderwijsdoelen: bewust van de medialisering van de samenleving. Kennis hebben van de verschillende functies van media. Kennis hebben van de invloed van media op de werkelijkheid. Veilig omgaan met media en sociale netwerken. Reflectie op eigen ‘mediagebruik’.

Informatievaardigheden

Onderwijsdoelen: informatieprobleem formuleren. Zoekstrategie bepalen. Verwerven en selecteren van informatie. Verwerken van informatie. Presenteren van informatie. Evalueren en beoordelen.

De leerlijn is ontwikkeld om aan te sluiten bij de richtlijnen van SLO (nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling) omtrent de 21st century skills met de nadruk op digitale geletterdheid.

Nog niet overtuigd?

Graag delen we meerdere artikelen uit de media. De rode lijn in deze artikelen geeft aan dat een Escaperoom zeker kan bijdragen aan de stimulering van meerdere leerdoelen.

World Economic Forum

AD 10-11-2017

Ouders van Nu